Libyan troops loyal to Khalifa Haftar, a retired general and former chief of staff for Moamer Kadhafi, sit on an amoured personnel carrier (APC) during a demonstration calling on the international community to arm the Libyan army on August 14, 2015 in the eastern Libyan city of Benghazi. The Tobruk-based government (recognised by the international community) said in a statement that world powers were using "double standards" by fighting IS in Syria and Iraq and "turning a blind eye" to the presence of the jihadists in Libya. AFP PHOTO / ABDULLAH DOMA (Photo credit should read ABDULLAH DOMA/AFP/Getty Images)

اشتباكات بين الجيش الليبي وداعش في بنغازي

اندلعت اشتباكات في مدينة بنغازي الاثنين بين الجيش الليبي وتنظيم داعش، وذلك بعد يوم على إرسال الجيش تعزيزات إلى المدينة وفقاً لما ذكرته مصادرنا.

وأوضحت المصادر أن الاشتباكات اندلعت في محور الليثي في بنغازي، حيث تنتشر عناصر مسلحة، من بينها ما يسمى “مجلس شورى ثوار بنغازي”.

وتأتي هذه الاشتباكات بعد يوم على سيطرة قوات الكتيبة 204 دبابات التابعة للجيش الليبي على مواقع داخل مدينة بنغازي ودحر الميليشيات المسلحة المصنفة “إرهابية”، ومن بينها المباني الواقعة في محيط مستشفى الهواري.

وفي وقت سابق، الأحد، خاض الجيش الليبي معارك ضد مسلحي تنظيم “داعش” في مدينة درنة، حسبما أفادت مصادر “سكاي نيوز عربية”.

وخاضت قوات الجيش معارك في منطقتي الفتايح والسطلات قرب درنة، ضد تنظيم “داعش” الذي أطلق قذائف باتجاه شعبية الساحل الشرقي.

عن صحافي1

Avatar photo
مدير موقع راديو النخيل

اترك تعليقاً